KAKO SE OPTIMIZUJE SAJT


Osnovna optimizacija sajta ONPAGE

Verovatno ste puno puta ukucali u google kako se optimizuje sajt. Mi ćemo se potruditi da Vam damo potpunu informaciju o ovoj temi. Osnovna optimizacija se danas smatra kao obavezna da bi sajt uopšte mogao da se rangira. Postoji ONPAGE i OFPAGE optimizacija. U ovom tekstu ćemo obraditi ONPAGE optimizaciju i sve ono što ona podrazumeva.

Kao prvo što predlažemo kad pravite neku web stranicu nebitno da li je to samo jedna strana na vašem sajtu ili ceo sajt, jeste da se koncentrišete na kvalitetan tekst, jer će to u velikoj meri opredeliti kako će vaš sajt biti rangiran na google. Naravno to je samo jedna ali erujte najbitnija stavka iz google-ovog algoritma kako se optimizuje sajt.

Pre pisanja teksta morate istražiti koje su to ključne reči vašeg biznisa. Ovde ćemo dati primer za prodavca stolarije. Kod ove vrste biznisa imamo nekoliko bitnih ključnih reči kao što su :
pvc stolarija, alu stolarija, pvc prozori itd. Ako su reči potpuno različite po suštini kao što je to ovde slučaj između pvc stolarije i alu stolarije, odmah vam se nameće da morate da pišete posebne tekstove za svaku ključnu reč. Tako da ćete prvo pisati recimo tekst o PVC stolariji. Sada kada znate šta vam je ključna reč već je lakše krenuti sa pisanjem. Obiđite konkurenciju pogledajte šta su oni pisali i hvatajte teze. Probajte da ugradite neke delove teksta koji će budućim klijentima dati do znanja da ste vi stručni za tu oblast. Nikako nemojte kopirati tuđe rečenice. Google čak prepoznaje raspored reči u rečenici i znaće da ste ukrali neku rečenicu ako se ona poklapa preko 80% sa nekom drugom. Vaš tekst će se smatrati plagijatom i pokazaće da ste nestručni. Zato apelujemo izdvojite malo vremena i napišite kvalitetan unikatan tekst.  

Napisati kvalitetan tekst je najteži deo posla ali je baš zbog toga najbitniji njegov deo. Tekst bi trebao da bude između 700 - 1200 reči. Raspored ključnih reči bi trebao da se kreće između 3-7%. Obavezno u naslovu i prvom pasusu teksta.

Kvalitetan tekst podrazumeva da bude zanimljiv za čitanje jer što ga više ljudi pročita do kraja google će smatrati da je to kvalitetan tekst i bolje će ga rangirati. Ljudi će se više zadržavati na vašem sajtu što je još jedan pokazatelj da je sajt kvalitetan. Pa još ako pročitaju naredna 2-3 teksta vi ste pogodili BINGO. Svi pokazatelji će rasti i vaš sajt će napredovati. Takođe je velika zabluda da ljudi nemaju vremena pa ne vole da čitaju dugačke tekstove. Oni koji traže kvalitetnu informaciju pročitaće do kraja tekst da bi dobili kvalitetnu informaciju. Meni klijenti često puta kažu napiši ti nešto. To je po meni neozbiljno i ko god se bavi bilo kakvim biznisom može da sedne i da napiše bar 3-4 kvalitetne stranice. Ukoliko nemate inspiraciju i ne volite da pišete tekstove ili ne znate, onda treba taj posao prepustiti profesionalcima. Već za 20 eur možete dobiti profesionalni tekst za vaš sajt. Sa pravilnim rasporedom ključnih reči u njemu i potpuno obrađena tema o kojoj se piše.

Sad kad ste napisali ili platili dobar tekst potrebno je obratiti pažnju na naslov ili title tag koji uvek treba na početku da sadrži ključnu reč. U našem slučaju to bi bila reč PVC Stolarija


Pogledajte naš primer to je ujedno i firma koju mi guramo na google preduzeće Talaris. Vidite kako u naslovu ili title tagu prva reč je Pvc stolarija pa PVC prozori pa onda nešto treće. Title tag ne bi trebao da bude duži od 80 karaktera. To je ovaj vidljivi deo, može on da bude i nešto duži neće biti nikakav problem. Na primer tamo dalje može da piše Srbija, iako se ne vidi ako neko ukuca "pvc stolarija Srbija" google će registrovati kao veoma bitno da je vas sajt bas za tu rec optimizovan.

Kao drugu bitnu stavku možete pogledati opis ili description od ovog sajta. To se zove "meta oznake" imate i na našem sajtu objašnjene neke od njih. Vrlo je bitno da opis počinje sa najbitnijom ključnom reči. Opis ne bi trebao da bude duži od 160 karaktera računaju se i prazna mesta.

Kao treća najbitnija stavka jeste da vam se ta stranica zove po ključnoj reči ili URL sajta da bude čitljiv a ne neki programerski znaci "php?=". Ovakva situacija se obično pojavljuje kod sajtova koji imaju CMS (Content Menagmen System). Dinamičko generisanje stranica. To se može ispraviti kod svih CMS bilo da je to Wordpress, Joomla ili neki drugi open source CMS. Videćete kod nas se ta stranica zove baš onako kako treba pvc-stolarija.html 

Sada već 90% znate kako se optimizuje sajt. Potrebno je još ugraditi dugmiće za šerovanje teksta jer će neko možda poželeti da na svojoj stranici šeruje kvalitetan tekst. Uglavnom ljudi šeruju recepte, tekstove o zdravlju ali ne zavisno od toga vi uradite sve po propisu.

Bilo bi idealno kad napišete kvalitetan tekst da ga vi šerujete na vašu facebook stranicu pa da tamo platite veću vidljivost objave recimo 20-tak eur na taj način može par hiljada posetilaca da vidi i lajkuje vaš tekst.

Takođe on što je poželjno je da možda na nekim portalima ili blogovima koji pišu o vašoj temi dogovorite da im napišete kvalitetan tekst a oni vama da daju backlink sa ključnom reči u ovom slučaju PVC stolarija prema stranici koja se zove pvc-stolarija.html onda ste uradili sve što je moguće uraditi da bi vaša stranica krenula nezaustavljivo ka prvoj stranici google.
SVETO TROJSTVO U OPTIMIZACIJI: 1. Napšite kvalitetan tekst; 2. Platite i promovišite ga; 3. Tom tekstu obezbedite kvalitetan backlink sa jakog sajta;

Mi Vam stojimo na raspolaganju za sva pitanja vezana oko optimizacije sajta.  


Ako Vam je tekst pružio kvalitetnu informaciju podelite ga sa prijateljima, to će nam dati podsticaj da više pišemo...

Add to DeliciousAdd to DiggAdd to FaceBookAdd to Google BookmarkAdd to MySpaceAdd to Twitter

3 коментара: